سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

93/8/29
1:26 ع

ظاهر و طراحی

 

بادیدن تبلت نوت پرو ، شاهد بزرگترین سایز خانواده ی تبلت های سامسونگ خواهیم بود.

این تبلت در اندازه ی 12.2 اینچ و به ابعاد 8*204*295.5 میلیمتر می باشد. رزولوشن صفحه نمایش1600*2560 پیکسل و تراکم پیکسلی آن 247 پیکسل است.

سامسونگ در این تبلت از نوع صفحه نمایش Super clear LCD استفاده کرده است. به واسطه ی این نوع صفحه نمایش تا مقدار خیلی زیادی از باقی ماندن اثر انگشت بر روی صفحه نمایش جلوگیری می شود.

نکته قابل توجه در این تبلت ضخامت 8 میلیمتری آن است.

وزن آن نیز 753 گرم گزارش شده است. این مقدار وزن برای تبلتی با این سایز مناسب است.

تبلت P901 همانند برخی مدل های قبل تر دارای ظاهری چرم گونه با دور دوخت هایی شیک است. این نوع جنس باعث می شود تبلت به خوبی در دست جای گیرد و  از لیز خوردن آن جلوگیری می کند.

 نوت پرو سامسونگ

دوربین

دوربین به کار رفته در آن مدل 8مگاپیکسلی مجهز شده به یک فلش LED است. این دوربین دارای ابعاد فیلمبرداری، 1920x1080 پیکسل می باشد. کیفیت وب کم آن هم، 2 مگاپیکسل است.

سرعت فیلم برداری دوربین تبلت P901، 30 فریم بر ثانیه است. از قابلیت های دوربین آن می توان به تشخیص چهره و لبخند، ثبت موقعیت زمانی و مکانی  و حسگر CMOSنام برد.

 

سیستم‌عامل، پردازنده

سیستم‌عامل دستگاه نسخه 4.4 اندروید کیت‌کت با رابط کاربری TouchWiz سامسونگ است که در آخرین نسخه تغییراتی از جمله فلت شدن ظاهر آیکون‌ها در Notification Area و منوی اصلی، حضور رابط Magazin UI در هوم‌اسکرین و در نهایت پشتیبانی از اجرای همزمان چهار اپلیکیشن در گزینه Multi-Window به‌چشم می‌خورد.

پردازنده ای که این روزها سروصدایی زیادی به راه اندخته است در این تبلت به چشم می خورد. قاعدتا نام آن راشما نیز شنیده اید، پردازنده ی هشت هسته ای Exynos 5 Octa 5420 با سرعت پردازشی 1.9 و 1.3 گیگاهرتز در این تبلت به کار رفته است.

همانطور که ملاحظه می کنید واقعا با تبلتی بسیار پیشرته روبرو هستیم.

حافظه داخلی آن 32 گیگابایت و با پشتیبانی از حافظه جانبی تا 64 گیگابایت و همچنین 3 گیگابایت رم می باشد.

باتری

ظرفیت باتری استفاده‌شده در نوت‌ پرو برابر 9500 میلی آمپر ساعت است. با این وجود می توان 11 ساعت اینترنت شبکه نسل سوم یا 13 ساعت شبکه بیسیم و یا 11 ساعت به تماشای فیلم  بپردازیم .

131 ساعت در حالت پخش موسیقی می تواندفعالیت داشته باشد.

 

ارتباطات

نسخه ای که ما از آن صحبت می کنیم یعنی Galaxy Note Pro مدل P901  دارای شیار سیم کارت است. این تبلت تک سیم کارت سامسونگ  با قابلیت مکالمه صوتی، از باند شبکه 3G نیز ساپورت می کند. در واقع می توان گفت سامسونگ با ارائه این چنین تبلتی به معرفی قدرت کمپانی خود پرداخته است و توانسته است به خوبی در این بازار رقابت کند.

از پورت های موجود در این تبلت می توان به OTG و پورت MHL اشاره کرد. پورت USB آن از نوع microUSB نسخه 3 است.

 

S Pen

اینکه چرا به این سری از تبلت ها، نوت می گویند به دلیل استفاده از قلم در آن ها است. به واسطه S Pen  به دنیایی دیگری از تبلت پا می گذاریم که استفاده از بسیاری از کاربردهای موجود در آن را راحت کرده است.

برخی از کاربری‌های مهم S Pen علاوه بر استفاده از آن در نرم‌افزار طراحی، می‌توان در امکان برداشت اسکرین‌شات کلی و جزئی از صفحه‌نمایش، ایجاد یک باکس برای اجرای یک برنامه خاص در حین استفاده از برنامه‌ای دیگر، مشاهده توضیحات هر آیکون با نزدیک کردن قلم به صفحه‌نمایش روی آن آیکون خاص، قابلیت Action Memo برای نوشتن مستقیم روی پنل و اجرای دستورات خاص و در نهایتS Finder برای جست‌وجوی محتویات دستگاه برای یک گزینه مشخص خلاصه کرد. در مجموع با توجه به امکانات متعدد ارائه شده برای قلم، امتیاز بسیار بالایی برای این قطعه در کاربری روزمره و حرفه‌ای می‌توان در نظر گرفت.

با خصوصیاتی که این تبلت در خود دارد، می توان آن را تبلتی بسیار حرفه ای معرفی کرد که کاربردهای بسیاری را به همراه دارد.

 

منبع :معرفی کامل گلکسی نوت پرو سامسونگ مدل P901



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ