سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

93/9/15
2:44 ع

تفاوتهای دو تبلت  نوت پرو P901 و تب پرو T905


 

گلکسی تب پرو T905 و گلکسی نوت پرو P901، هر دو این تبلت های جزو تبلت های فوق پیشرفته محسوب می شوند. هر دو این تبلت ها در سه مدل مختلف وای فایف 3G و 4G ساخته شده اند. اما اینکه گلکسی نوت پروسامسونگ بهتر است یا گلکسی تب پرو، و یا اصولا چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند، در ادامه به تمام این سوالات پاسخ داده خواهد شد.

شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES 2014 مجموعه ای از بهترین تبلت های خود را معرفی نمود. در آن میان گلکسی نوت پرو و تب پرو با نمایشگر بزرگ 12.2 اینچی‌ خود بیش از سایرین توجه صاحب‌نظران را به خود جلب کردند.

 

طراحی وصفحه نمایش

هر دوی این تبلت های با داشتن 12.2 اینچ سایز، اندازه ای بسیار بزرگ  دارند.

ابعاد دقیق این دستگاه ها 204×5/295 میلیمتر است. از جمله نکات مثبت در این دستگاه ها، ضخامت اندک 8 میلیمتری آنهاست که در دست‌گرفتن تبلت را تا حدودی آسان تر می‌کند.

با توجه به سایز و ضخامت یکسان، در زمینه وزن با هم متفاوت هستند. گلکسی نوت پرو 753 گرم و گلکسی تب پرو 740 گرم است. باتوجه به اندازه بزرگ آنها شاید این سایز به نظر معقول برسد اما به خودی خود این اندازه وزن نسبتا زیاد است.

بخش پشتی این تبلتها با ظاهری چرم گونه و دور دوخت های غیر واقعی آراسته شده است. که جذابیت ظاهری خاصی به این دستگاه داده است. نوار نقره ای دورتادور دستگاه را در برگرفته است که به زیبایی آن افزوده است.

نوع صفحه نمایش آنها، Super Clear LCD با رزولوشن برابر 1600×2560 پیکسل است. یک تفاوت اصلی این پنل نوت پرو نسبت به نوت پرو، استفاده از دیجیتایزر جداگانه‌ای از شرکت Wacom است که به قلم S Pen‌ تبلت حساس بوده و با تشخیص میزان فشار روی صفحه‌نمایش دست کاربران را در طراحی کاملا باز می‌گذارد.

دوربین

دوربین استفاده شده در هر دو مدل 8 مگاپیکسلی همراه با فلش LEDو قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080P است. کیفیت وب کم هم 2 مگا پیکسل گفته شده است. با توجه به سایز این تبلت کمتر کسی با تبلی 12.2 اینچی اقدام به فیلم برداری یا عکاسی کند.

 باتری

ظرفیت باتری استفاده ‌شده در هر دومدل تبلت سامسونگ برابر 9500 mAh است. دوام این باتری با توجه به صفحه‌نمایش بسیار بزرگ تبلت بستگی فراوانی به نوع کاربری و به‌خصوص روشنایی پنل دارد.

زمان مکالمه برای گلکسی نوت پرو، 12 ساعت اعلام شده است. گلکسی تب پرو می تواند بیش از 10 ساعت برای شما فیلم ویدیویی را پخش کند.

گلکسی نوت پرو سامسونگ

ارتباطات

هر دو این تبلتها سیم کارت خور (Micro-SIM)هستند و قابلیت مکالمه نیز دارند. ولی  گلکسی تب PRO T905، علاوه بر 3G از 4G نیز پشتیبانی می کند در حالیکه گلکسی نوت PRO P901 تنها از 3G ساپورت می کند.

S Pen

یکی از اصلی ترین تفاوت های این دو تبلت این است که، گلکسی نوت پروسامسونگ دارای قابلیت نوشتن روی پنل با کمک قلم مخصوص رادارد.

بدین صورت که کاربری اصلی گلکسی نوت در قبال استفاده از این قلم است. بسیاری از نرم افزار ها و امکانات این تبلت در گرو استفاده از قلم است. این در حالی است که گلکسی تب پرو اینگونه طراحی نشده است. به طور مثال امکان نوشتن و یا انجام طراحی به واسطه این قلم بسیار راحت تر انجام می شود.

 در مجموع با توجه به امکانات متعدد ارائه شده برای قلم، امتیاز بسیار بالایی برای این قطعه در کاربری روزمره و حرفه‌ای می‌توان در نظر گرفت.

سیستم‌عامل، پردازنده و حافظه

در زمینه سیستم عامل هر دو دارای اندروید 4.4 هستند. رابط کاربری ان ها نیز مانند دیگر تبلت های سامسونگ TouchWiz  است، که در بین طرفداران خود از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

اما تفاوت اصلی در پردازنده استفاده شده در این تبلت هاست.

پردازنده به کاررفته در گلکسی نوت پرو جدیدترین پردازنده یعنی Exynos 5 Octa است. این پردازنده چهار هسته ای پردازنده گرافیکی Mali-T628 را به همراه خود دارد.

اما در گلکسی تب پرو اینطور نیست با اینکه آن هم از چهار هسته ی پردازشی استفاده می کند اما  در واقع آنها از نوع کوالکام اسنپ دراگون 800 هستند که به نوبه خود پردازنده ای بسیار قدرتمند محسوب می شود. پردازنده گرافیکی آن نیز Adreno 330 است.

هر دو این تبلت ها در دو رنج حافظه ای 32 و 64 گیگابایتی با 3 گیگابایت رم عرضه شده اند.

 

منبع :مقایسه گلکسی تب پرو T905و گلکسی نوت پرو P901

 


  

93/9/2
12:26 ع

این بار با تبلتی دیگر از سری تبلت های گلکسی تب اس سامسونگ آشنا خواهیم شد. این تبلت 10.5 اینچی که سیمکارتخور LTE است، خصوصیات بسیار مفید دارد که حتما شما هم دچار وسوسه خرید آن خواهید شد.

 

ظاهر و کیفیت ساختاری

گلکسی تب S  با داشتن 6.6 میلیمتر جزو باریکترین تبلتها محسوب می شود.

این تبلت 10.5 اینچی به ابعاد 247.3*177.3 میلیمتر می باشد.

وزن گلکسی تب S در مدل 10.5 اینچی 467 گرم وزن است.این تبلت با این ضخامت و وزن می تواند رقیبی با قدرت در بازار محسوب شود.

با اینکه بدنه تبت از پلاستیک ساخته شده است اما در ظرافت و طراحی نکته ای کم ندارد. به این مسئله موقع کار با تبلت پی خواهی برد. قاب پشتی آن هم حالتی نقطه ای دارد که باعث می شود تا در هنگام استفاده از آن لیز نخورد و به خوبی در دست جای بگیرد.

سامسونگ این تبلت ها را در سه رنگ اصلی سفید، قهوه ای و خاکستری به بازار عرضه کرده. مستقل از این که چه رنگی را انتخاب می‌کنید، نواری طلایی رنگ را پیرامون لبه های گلکسی تب S خواهید دید.

در لبه بالایی این تبلت، دکمه پاور، دکمه تنظیم صدا و فرستنده مادون قرمز است. بلندگوهای استریو هم بر روی دو لبه راست و چپ و متمایل به بالا قرار داده شده اند. شیار microSD، شیار سیمکارت و درگاه micro-USB را بر روی لبه سمت راست وجود دارد.

گلکسی تب اس سامسونگ

دو دایره در پشت تبلت برای اتصال بوک کاور (Book Cover) به بدنه قرار داده شده اند.

سامسونگ برای نمایشگر خود در این تبلت به سراغ مدل Super AMOLED رفته است. استفاده از این مدل به باریک‌تر و سبک‌تر شدن این تبلت کمک زیادی کرده است. از رزولوشن 1600 × 2560 بهره می‌برد. این رزولوشن تراکم پیکسلی  ppi 288 را به ارمغان آورده است. در این نمایشگر، رنگ‌ها به شدت زنده و طبیعی هستند.

این تبلت دارای 8 هسته پردازشی است وبه پردازشگرهای Exynos 5 Octa 5420 مجهز شده‌ است (با سرعت‌های 1.3 و 1.9 گیگاهرتز) 4 هسته قوی‌تر در مواقع ضروری به کار گرفته می‌شوند.

سامسونگ در این محصول همچون سری پرو، 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی را در گلکسی تب S قرار داده است. از طریق کارت حافظه microSD تا 128 گیگابایت امکان افزایش دارد.

با خرید مدل T805 می‌توانید از شبکه های مخابراتی 3G و 4G استفاده کنید

گلکسی تب S به یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت دستگاه و یک دوربین 2.1 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه مجهز شده. سامسونگ برای دوربین اصلی این تبلت ها، فلش LED هم تعبیه کرده است.

از قابلیت های دوربین آن می توان به امکان HDR، قابلیت پانوراما، ثبت موقعیت زمانی و مکانی و حسگر CMOS اشاره کرد.

شارژدهی عالی باتری یکی دیگر از نقاط قوت گلکسی تب اس است. مدل T805 LTE یک باتری 7900 میلی آمپری  دارد. تا 11 ساعت قابلیت مکالمه دارد.

اشاره کردن به سنسور اثر انگشت از دیگر قابلیت های ویژه در این تبلت است که نسبت به دیگر تولیدات سامسونگ بسیار خودنمایی می کند.

سیستم عامل و نرم افزار

گلکسی تب S به سیستم عامل اندروید 4.4 و رابط کاربری TouchWiz  مجهز شده است. در این رابط کاربری شما می‌توانید محتوای مورد علاقه خود را در قالب فیدهای خبری، آپدیت های شبکه های اجتماعی، و اپلیکیشن های پرکاربرد مشاهده کنید.

در کنار این رابط کاربری نرم افزار و قابلیت های تفاوت بر روی این تبلت قرار گرفته است که کارکرد و کارآیی آن را راحت تر و گسترده تر می کند.

در ادامه به بررسی یکسری از این نرم افزارها می پردازیم؛

با قابلیت کیدز مد (Kids Mode)  می‌توانید یک حساب کاربری جداگانه ایجاد کرده و دسترسی به برخی اپلیکیشن ها را محدود کنید. البته دقت داشته باشید که این قابلیت از قبل نصب نشده و شما می‌بایست از طریق لینک مربوطه نسبت به دانلود و نصب آن اقدام کنید. جدا از این حالت ویژه، سامسونگ برای این تبلت ها حالت چندکاربره یا به قول خودش Multi User Mode را فراهم دیده. از این طریق شما قادرید تا 7 حساب کاربری مجزا با پسوردها و اثر انگشت‌های مختلف را تعریف کنید.

با اپلیکیشن Remote PC می توانید  به دسکتاپ ویندوزی یا مک نیز دسترسی داشته باشید.

نرم افزاری  Multi Windowاین امکان را دارد که دو اپلیکیشن را به طور همزمان اجرا کنید. حتی شما در این مدل می‌توانید در یک پنجره مرورگر خود را اجرا کرده و به وبگردی مشغول شوید و در پنجره ای مجزا به تماس‌های تلفنی پاسخ دهید.

نرم افزارهای بیشتری در این تبلت وجود دارد و یا شما می توانید به راحتی آن ها را نصب کنید و از کارکردن با آن لذت ببرید.

 

 

منبع :

نگاهی تخصصی به تبلت galaxy tab S T805 LTE


  

93/9/1
5:12 ع

گلکسی تب اس سامسونگ در اندازه های مختلفی و با خصوصیات جالب و بسیار کاربردی عرضه شده است که در این مقاله تصمیم داریم مدل 8.4 اینچی T705 آن را بررسی کنیم.

سامسونگ در سری تبلت گلکسی تب Sاز حسگر تشخیص اثر انگشت برای بالاتر بردن امنیت در HOME KEY تبلت استفاده کرده است.

مدل T705 به چیپ ست Exynos 5 Octa 5420 مجهز شده‌ است و 8 هسته پردازشی را در خود جای داده‌ است. در حقیقت دو مجموعه پردازشگر 4 هسته ای با سرعت‌های1.3 و 1.9 گیگاهرتز در اختیار تبلت است که در مواقع نیاز یکی از این دو مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف اصلی این تکنیک، صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش شارژدهی باتری است. به طوری که 4 هسته قوی‌تر تنها در مواقع ضروری به کار گرفته می‌شوند.

سامسونگ در این محصول سخاوت بسیاری از خود نشان داده است و از 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی با امکان افزایش از طریق شیار میکرواس دی تا 128 گیگابایت استفاده کرده است.

تبلت گلکسی تب S مدل T705 ، LTE هست یعنی علاوه بر پشیبانی از شبکه 3جی از 4جی نیز ساپورت می کند. نیازی به گفتن این نکته که تبلت نام برده قابلیت مکالمه نیز دارد، نیست.

بلوتوث آن هم نسخه‌ی 4 به همراه A2DP و LE می باشد.

گلکسی تب S همچون سایر پرچم‌داران سامسونگ به نسخه از سیستم عامل اندروید 4.4.2 مجهز شده است. مثل همیشه ما شاهد رابط کاربری اختصاصی سامسونگ موسوم به تاچ ویز (TouchWiz) در کنار سیستم عامل اندروید هستیم. رابط کاربری تب S به شدت مشابه رابط کاربری تلفن هوشمند گلکسی S5 است. طراحی آیکن ها، ویجت ها و حتی نوار نوتیفیکیشن همگی گواهی بر شباهت نرم افزاری تب S و  گلکسیS5  هستند.

گلکسی تب S به یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت دستگاه و یک دوربین 2.1 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه مجهز شده است.

سامسونگ برای دوربین اصلی این تبلت ها، فلش LED هم تعبیه کرده است. این دوربین با سرعت 30 فریم در ثانیه کار می کند.

تبلت Galaxy Tab S با نمایشگر 8.4 اینچی، کیفیت وطراحی منحصر به فردی را با خود همراه ساخته است.

باریکی و وزن بسیار کم این تبلت این امکان را به شما می دهد که به راحتی آن را جابه جا کرده و همیشه همراه خود داشته باشید.

قاب پشتی آن حالتی نقطه ای دارد که باعث عدم لیز خوردن از دست می شود.

با نگاهی به بخش پشتی گلکسی تب S شاهد دو دایره خواهید بودکه این دو را سامسونگ برای اتصال بوک کاور (Book Cover) به بدنه تبلت، این دو المان را به پشت دستگاه اضافه کرده است.

سامسونگ این تبلت ها را در سه رنگ اصلی سفید، قهوه ای و خاکستری به بازار عرضه کرده است. مستقل از این که چه رنگی را انتخاب می‌کنید، نواری طلایی رنگ را پیرامون لبه های گلکسی تب S خواهید دید.

این تبلت با صفحه نمایش Super AMOLED رزولوشنی برابر با 1600*2560 پیکسل دارد. با نمایش رنگ هایی طبیعی تر و واقعی تر هرگز هنگام مطالعه، بازی و یا تماشای فیلم احساس خستگی به شما دست نخواهد داد. این نمایشگر با استفاده از سنسور نور محیط می تواند با هر نور محیط، خود را تطبیق سازد.

شارژدهی عالی باتری یکی دیگر از نقاط قوت گلکسی تب S است. این مدل به یک باتری 4900 میلی آمپر-ساعتی مجهز شده است. این باتری کارکردی در حدود 9 ساعت اینترنت نسل سوم  ویا 10 ساعت اینترنت شبکه بیسیم و یا 12 ساعت تماشای فیلم دارد.

گلکسی تب اس

برخی کاربردهای تبلت T705 :

ابزار REMOTE PC در این تبلت اطلاعات مورد نیازتان را از کامپیوتر شخصی تان وارد تبلت کنید  و به راحتی به رایانه تان دسترسی پیدا کنید.

با استفاده از برنامه ی SIDESYNC 3.0 به راحتی میتوانید با اتصال از طریق Wi- fi direct  گوشی هوشمند و تبلت خود را هماهنگ کنید . با این کار می توانید حتی زمانی که گوشی موبایلتان نزدیکتان نیست ، به تماس های صوتی تان جواب دهید و در  واقع در آن واحد، چند کار را با هم انجام دهید .

یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های نرم افزاری این تبلت مربوط به قابلیت مالتی تسکینگ آن است. سامسونگ این ویژگی را اصطلاحا حالت چند پنجره ای (Multi Window) نامیده است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که دو اپلیکیشن را به طور همزمان اجرا کنید. حتی شما می‌توانید در یک پنجره مرورگر خود را اجرا کرده و به وبگردی مشغول شوید و در پنجره ای مجزا به تماس‌های تلفنی پاسخ دهید.

گلکسی تب S همچنین از مشخصه جدیدی به نام Magazine UX بهره می‌برد. این قابلیت در محصولات سامسونگ با یک ساختار موزائیکی موسوم به Dashboard همراه است. در این رابط کاربری شما می‌توانید محتوای مورد علاقه خود را در قالب فیدهای خبری، آپدیت های شبکه های اجتماعی، و اپلیکیشن های پرکاربرد مشاهده کنید.

 

 

منبع :مروری بر تبلت Galaxy Tab S T705 LTE


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ