سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 3 >

93/8/29
1:26 ع

ظاهر و طراحی

 

بادیدن تبلت نوت پرو ، شاهد بزرگترین سایز خانواده ی تبلت های سامسونگ خواهیم بود.

این تبلت در اندازه ی 12.2 اینچ و به ابعاد 8*204*295.5 میلیمتر می باشد. رزولوشن صفحه نمایش1600*2560 پیکسل و تراکم پیکسلی آن 247 پیکسل است.

سامسونگ در این تبلت از نوع صفحه نمایش Super clear LCD استفاده کرده است. به واسطه ی این نوع صفحه نمایش تا مقدار خیلی زیادی از باقی ماندن اثر انگشت بر روی صفحه نمایش جلوگیری می شود.

نکته قابل توجه در این تبلت ضخامت 8 میلیمتری آن است.

وزن آن نیز 753 گرم گزارش شده است. این مقدار وزن برای تبلتی با این سایز مناسب است.

تبلت P901 همانند برخی مدل های قبل تر دارای ظاهری چرم گونه با دور دوخت هایی شیک است. این نوع جنس باعث می شود تبلت به خوبی در دست جای گیرد و  از لیز خوردن آن جلوگیری می کند.

 نوت پرو سامسونگ

دوربین

دوربین به کار رفته در آن مدل 8مگاپیکسلی مجهز شده به یک فلش LED است. این دوربین دارای ابعاد فیلمبرداری، 1920x1080 پیکسل می باشد. کیفیت وب کم آن هم، 2 مگاپیکسل است.

سرعت فیلم برداری دوربین تبلت P901، 30 فریم بر ثانیه است. از قابلیت های دوربین آن می توان به تشخیص چهره و لبخند، ثبت موقعیت زمانی و مکانی  و حسگر CMOSنام برد.

 

سیستم‌عامل، پردازنده

سیستم‌عامل دستگاه نسخه 4.4 اندروید کیت‌کت با رابط کاربری TouchWiz سامسونگ است که در آخرین نسخه تغییراتی از جمله فلت شدن ظاهر آیکون‌ها در Notification Area و منوی اصلی، حضور رابط Magazin UI در هوم‌اسکرین و در نهایت پشتیبانی از اجرای همزمان چهار اپلیکیشن در گزینه Multi-Window به‌چشم می‌خورد.

پردازنده ای که این روزها سروصدایی زیادی به راه اندخته است در این تبلت به چشم می خورد. قاعدتا نام آن راشما نیز شنیده اید، پردازنده ی هشت هسته ای Exynos 5 Octa 5420 با سرعت پردازشی 1.9 و 1.3 گیگاهرتز در این تبلت به کار رفته است.

همانطور که ملاحظه می کنید واقعا با تبلتی بسیار پیشرته روبرو هستیم.

حافظه داخلی آن 32 گیگابایت و با پشتیبانی از حافظه جانبی تا 64 گیگابایت و همچنین 3 گیگابایت رم می باشد.

باتری

ظرفیت باتری استفاده‌شده در نوت‌ پرو برابر 9500 میلی آمپر ساعت است. با این وجود می توان 11 ساعت اینترنت شبکه نسل سوم یا 13 ساعت شبکه بیسیم و یا 11 ساعت به تماشای فیلم  بپردازیم .

131 ساعت در حالت پخش موسیقی می تواندفعالیت داشته باشد.

 

ارتباطات

نسخه ای که ما از آن صحبت می کنیم یعنی Galaxy Note Pro مدل P901  دارای شیار سیم کارت است. این تبلت تک سیم کارت سامسونگ  با قابلیت مکالمه صوتی، از باند شبکه 3G نیز ساپورت می کند. در واقع می توان گفت سامسونگ با ارائه این چنین تبلتی به معرفی قدرت کمپانی خود پرداخته است و توانسته است به خوبی در این بازار رقابت کند.

از پورت های موجود در این تبلت می توان به OTG و پورت MHL اشاره کرد. پورت USB آن از نوع microUSB نسخه 3 است.

 

S Pen

اینکه چرا به این سری از تبلت ها، نوت می گویند به دلیل استفاده از قلم در آن ها است. به واسطه S Pen  به دنیایی دیگری از تبلت پا می گذاریم که استفاده از بسیاری از کاربردهای موجود در آن را راحت کرده است.

برخی از کاربری‌های مهم S Pen علاوه بر استفاده از آن در نرم‌افزار طراحی، می‌توان در امکان برداشت اسکرین‌شات کلی و جزئی از صفحه‌نمایش، ایجاد یک باکس برای اجرای یک برنامه خاص در حین استفاده از برنامه‌ای دیگر، مشاهده توضیحات هر آیکون با نزدیک کردن قلم به صفحه‌نمایش روی آن آیکون خاص، قابلیت Action Memo برای نوشتن مستقیم روی پنل و اجرای دستورات خاص و در نهایتS Finder برای جست‌وجوی محتویات دستگاه برای یک گزینه مشخص خلاصه کرد. در مجموع با توجه به امکانات متعدد ارائه شده برای قلم، امتیاز بسیار بالایی برای این قطعه در کاربری روزمره و حرفه‌ای می‌توان در نظر گرفت.

با خصوصیاتی که این تبلت در خود دارد، می توان آن را تبلتی بسیار حرفه ای معرفی کرد که کاربردهای بسیاری را به همراه دارد.

 

منبع :معرفی کامل گلکسی نوت پرو سامسونگ مدل P901


  

93/8/28
1:0 ع

در این مقاله به بررسی یکی از تبلت های سری گلکسی تب سامسونگ مدل T531 می پردازیم. این تبلت 10 اینچی خصوصیات ویزه ای دارد که ذهن هر فردی را درگیر خود می کند.

با ما همراه باشید تا این تبلت  را بهتر بشناسید و از ویژگی های آن باخبر شوید.

سامسونگدر سال 2010 حوزه فعالیت خود را به سمت ساخت تبلت ها گسترش داد تا همچنان در رقابت با دیگر شرکت های تولیدکننده در این زمینه باشد.

در این راستا یکی از تبلتهای که این شرکت روانه بازار کرده است، تبلت گلکسی تب 4 مدل T531 می باشد.

بدنه و طراحی :

بدنه گلکسی تب 4مثل محصولات دیگر سامسونگ از پلاستیک ساخته شده است اما با وجود پلاستیکی بودن  از بسیاری از تبلتهای موجود در بازار خوش دست تر می باشد. قاب پشتی، روکشی شبیه به چرم مصنوعی دارد. بنابراین اثر انگشت و آلودگی را چندان نشاننمی دهد. تبلت  T531  سامسونگ به دلیل قاب باریک تر و حاشیه های فلزی به راحتی در دست جای می گیرد، هر چند لمس کاور پلاستیکی پشت آن احساس خوبی را منتقل نمیکند، اما حاشیه فلزی آن جلوه زیبایی به تبلت بخشیده است. خوشبختانه گلکسی تب 4 وزن بسیار سبکی دارد و با وجود بدنه ضخیم، در دست نگهداشتن آن به مدت طولانی باعث ایجاد خستگی و ناراحتی نمی گردد.

شایدازاین تبلت 10 اینچی سامسونگ انتظار دارا بودن شیار سیم کارت را نداشته باشید اما در حقیقت این تبلت سیم کارتخور است و از قابلیت مکالمه و امکان استفاده از شبکه 3G نیز برخوردار است.

ساختار درونی :

دوربینبه کار رفته در آن اگرچه 3 مگاپیکسل است اما این واقعیت را به خاطر بسپارید که کمتر کسی با این سایز تبلت دوست داشته باشد یا یا بهتر است بگوییم نیاز داشته باشد که فیلم برداری یا عکس برداری کند.

اینتبلت به دلیل سیمکارتخور بودن، از دوربین جانبی 1.3مگاپیکسلی به عنوان وبکم برای مکالمات تصویری نیز برخوردار بوده است. ابعاد تصویر دوربین آن 2048*1536 پیکسل و ابعاد فیلم برداری آن 1280*720 پیکسل است.

این تبلت می تواند 30 فریم در ثانیه فیلم برداری کند و موقعید زمانی و مکانی شما را نیز ثبت کند.

همانطور که گفته شد صفحه نمایش آن 10.1 اینچ از نوع TFT با رزولوشن 1280*800  پیکسل است.

تبلت T531 از OTG نیز پشتیبانی می کند.

نرم افزار قرارداده شده روی آن اندورید نسخه کیت کت 4.4.2 است. این سیستم عاملدر کنار رابط کاربری TouchWiz به بهترین شکل ممکن عملکرد خودرا نشان می دهد.

ظرفیت باتری آن 6800 میلی آمپر گزارش شده است. قادر است تا 10 ساعت اینترنت وای فای و یا تا 10 پخش فیلم را پشتیبانی کند. همچنین می تواند تا 185 ساعت برای شما موسیقی پخش کند.

مطمئنادر حال حاضر منتظر دانستن حجم حافظه داخلی و رم آن هستید، لازم است بدانیدکه حجم حافظه داخلی آن 16 گیگابایت و رم آن نیز 1.5 گیگابایت است. شیار حافظه جانبی می تواند تا 64 گیگابایت را پشتیبانی کند.

 

برترین سخت افزاری که در این تبلت خودنمایی می کند پردازنده 1.2 گیگاهرتزی کوالاکام اسنپ دراگون چهار هسته ای است.

پردازنده گرافیکی آن هم Adreno 305 می باشد.

مزایا :

پردازشگر چهار هسته ای

سیم کارت خوربودن

وزن مناسب

و تنها عیب آن وضوح نسبتا پایین صفحه نمایش است.

 

منبع :معرفی تبلت گلکسی تب 4 سامسونگ سیمکارتخور 10 اینچی


  

93/8/27
2:19 ع

تبلت T331 از سری تبلت های Tab 4 سامسونگ هست که در رنج 8 اینچی مجهز به 3 جی قرار می گیرد.

با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی کامل تر و تخصصی تر این تبلت و چگونگی ساختار داخلی آن بپردازیم.

ظاهر

بدنه این تبلت با اینکه از پلاستیک ساخته شده است اما از کیفیت بالاو ظرافت منحصر به فردی برخوردار است. قاب پشتی آن از پلاستیکی چرم مانند ساخته شده است اما دور آن بدون دوخت می باشد. قاب دور آن نیز توسط نوار باریکی احاطه شده است.

این تبلت تبلت دارای ابعادی به اندازه ی 7.9*124*210 میلیمتر است. وزن آن 323 گرم اندازه گیری شده است.

بعد از ظاهر شیک وخوش دست ان به نمایشگر8 اینچی با رزولوشن 800 × 1280 پیکسلی می رسیم. این صفحه نمایش از نوع TFT است. بااینکه روشنایی صفحه و رنگ ها خوب به نظر می رسد اما تراکم پبکسلی مناسبی ندارد.

بنابراین شما با صفحه نمایشی حرفه ای طرف نیستید.

ساختار داخلی

این تبلت به پردازشگر چهار هسته ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز مجهز شده است. حافظه داخلی آن 16 گیگابایت و رم آن 1.5 گیگابایت است. با شیار کارت حافظه جانبی امکان افزایش تا 64 گیگابایت فراهم شده است.

این ها مشخصاتی هستند که این تبلت را به یک تبلت میان رده تبدیل می  کند اما از قدرت این تبلت نبایستی چشم پوشی کرد.

یکی از نکات قابل بحث در مورد این تبلت سامسونگ، شیار تعبیه شده برای اضافه کرد سیم کارت است. همچنین می تواند از شبکه 3G نیز پشتیبانی کند. با داشتن قابلیت مکالمه در این تبلت می تواند انتخاب مناسبی برای خرید تبلتی سیمکارت خور در این سایز باشد.

باتری لیتیومپلیمری در این تبلت 4450  میلی آمپر ساعت است. کارکرد پخش موسیقی در حدود141 ساعت دارد.

دوربین اصلی آن 3.15 مگاپیکسل و جانبی 1.3 مگاپیکسل است. دوربین 1.3 مگاپیکسلی برای مکالمات تصویری شمما مناسب خواهد بود. با اینکه کیفیت دوربین اصلی آن چندان مناسب به نظر نمیاید اما در مواقع مورد نیاز می تواند کمک حال شما باشد.

گلکسی تب T331

سیستم عامل و نرم افزار

نرم افزاری که سامسونگ در این تبلت 8 اینچی نصب نموده است، اندروید ورژن 4.4.2 یعنی همان کیت کت به همراه رابط کربری Touch Wiz است.

علاوه بر اپلیکیشن های متداول سامسونگ نظیر Memo و World Clock، اکثریت اپلیکیشن های گوگل مانند Google Drive و Chrome در این دستگاه به طور پیش‌فرض نصب شده‌اند. ویژگی چند پنجره ای هم به بهترین شکل ممکن در این سری از تبلت ها کار می‌کند.

شما در هنگام کار با نرم افزار این تبلت به مشکل خاصی برخورد نخواهید کرد.

این تبلت با قمت و سایزی که دارد جایی در بازار برای خودد پیدا کرده است. همچنین می تواند جایگزین گوشی موبای شما هم باشد و با اندازه ی صفحه نمایشی که دارد بازی و وب گری و یا حتی تماشای فیلم با آن لذت بخش خواهد بود و اصلا به شما احساس خستگی دست نخواهد داد.

 

منبع :ویژگی های تبلت T331


  

93/8/20
2:54 ع

سامسونگ با تغییراتی در سری گلکسی نوت های 10 اینچی خود اقدام به ارائه سری جدیدتری برای این سایز تبلت کرد. این کمپانی نام این سری گلکسی  نوت ها  با پسوند Edition 2014 اعلام کرد.

این تبلت ها در سه مدل مختلف زیر ارائه شدند:

SM-P600 : بدون شیار سیمکارت (وای فای)

SM-P601 : سیم کارت خور 3g

SM-P605 : سیم کارت خور 4g

نکته جالب آنکه نسخه 3G از چیپ ست Exynos و نسخه LTE از چیپ ست Qualcomm بهره می برد.

 

حافظه داخلی آن در سه حجم 16،32 و 64 گیگابایت در سه مدل تبلت وجود دارد. این مقدار حافظه را می توانید با استفاده از شیار حافظه جانبی تا 64 گیگابایت افزایش دهید.

در مجموعه پردازشی آن، رم 3 گیگابایتی استفاده شده است که نشان دهنده افزایش سرعت پردازشی می باشد.

 

عکس برداری و فیلم برداری با یک تبلت 10.1 اینچی به نظر خیلی آسان ومعمول نیست اما سامسونگ با به کار بردن دوربین 8 مگاپیکسلی توانسته حجت خود را برای تولید تبلتی قدرتمند تمام کند.

تبلت نسخه 2014 گلکسی نوت 10.1 ، دارای نمایشگری با کیفیت 1600 × 2560 پیکسل است که در مقایسه با نمایشگر 800 × 1280 پیکسل نسل قبلی، پیشرفت بسیار خیره کننده ای به حساب می آید. نوع صفحه نمایش آن Super clear LCD است .

همچنین این تبلت به حالتی به نام Reading Mode نیز مجهز شده تا شرایط نوری صفحه نمایش برای خواندن بهتر متون فراهم شود.

با نگاهی به ظاهر گلکسی نوت 10 شاهد ظاهر شیک و خوش دست آن خواهید شد. بدنه چرم گونه و دوردوخت شده ی این تبلت زیبایی ظاهری آن را چندین برابر کرده است.

 لبه های کاملاً صاف جایگزین اضلاع منحنی شکل تبلت های قبلی شده و کاهش فاصله صفحه نمایش با لبه های تبلت باعث می شود تا این تبلت 10.1 اینچی از دیگر نمونه های مشابه کوچک تر باشد.

 

نکته ای که دراین تبلت شاهد آن هستیم این است که شما می توانید با ساعت Galaxy Gear که روی مچ دستتان بسته اید به راحتی تبلت خود را کنترل کنید.

 تبلت گلکسی نوت 10 اینچی

این تبلت با اندروید 4.3 عرضه شده است و از بلوتوث نسخه 4.0 استفاده می کند.

بیشترین تغییرات نرم افزاری در نوت 10.1 مربوط به عملکرد S-Pen و اپلیکیشن S Note می شود. در این تبلت همچنین می توانید اپلیکیشن ها را در قالب پنجره هایی در کنار هم باز کنید و حتی محتوای آن ها را نیز به یکدیگر انتقال دهید.

 

باتری آن در حدود 9 تا 10 ساعت می تواند کارآیی داشته باشد.

اگر شما به قابلیت های منحصر به فرد نوشتاری و ترسیمی با قلم نیازمند هستید، قطعا نسخه 2014 تبلت Galaxy Note 10.1 سامسونگ یکی از گزینه های مناسب برای انتخاب شما خواهد بود. به کمک S Note می توانید یادداشت برداری کرده و نقاشی بکشید که این عمل به لطف قلم حساس به فشار S Pen حس واقعی تر و بهتری پیدا می کند. 

در اغلب برنامه های این تبلت می توانید با دست خط خود بنویسید. تنها کافی است که روی آیکون مداد کلیک نمایید. مشخصه تشخیص دست خط در این دستگاه خیلی خوب است، اما عالی نیست.

 

 

منبع :

انواع گلکسی نوت نسخه 2014 سامسونگ


  

93/8/19
2:22 ع

 

در مقاله سعی کردیم لیستی از مدل های نسل دوم گلکسی تب های سامسونگ رابرای شما فراهم کنیم.

این تبلت ها در دو مدل 10.1 و 7 اینچی هستند که در سال 2012 سامسونگ آنها را معرفی کرد.

دسته اول Galaxy Tab 2 10.1

1-       GT-P5100   : سیم کارت خور با پشتیبانی از 3G

2-      GT-P5200 : بدون شیار سیم کارت و اتصال اینترنتی از طریق وای فای

بدنه این تبلت به طور کامل از پلاستیک با کیفیت ساخته شده است. هنگامی که آن را در دست می‌گیرید متوجه استحکام بالای بدنه ی آن خواهید شد.
این تبلت دارای ابعاد 9.7*175.2*256.5 میلیمتر است با اینکه ضخامت آن نسبت به مدل قبلی بیشتر شده است اما  وزن آن تنها 588 گرم است و جزو سبک‌ترین تبلت های بازار محسوب می‌شود. پردازنده داخلی آن دو هسته ای TI OMAP Dual-Core Cortex-A9 با حافظه داخلی 16 و یا 32 گیگابایت به عنوان بخش های اصلی این تبلت هستند.

صفحه نمایش 10 اینچی آن از نوع  TFT LCD با قابلیت کنترل لمسی و همچنین ضد خش است.

سامسونگ با کاهش کیفیت دوربین به 3.15 مگا پیکسل تصمیم داشته تا قیمت این تبلت را کاهش دهد. از امکانات دوربین آن می توان به فوکوس ثابت و ثبت موقعیت مکانی و زمانی عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده بر روی آن‌ها اشاره کرد.

نسخه اندروید آن 4 به همراه رابط کاربری همیشگی سامسونگ یعنی TouchWiz می باشد.

 باتری آن بیش از 10 ساعت کارکرد مکالمه دارد.

از دیگر امکانات این تبلت می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

پخش فرمت تصویری MP4/DivX/Xvid/FLV/MKV/H.264/H.263

اشتراک گزاری همزمان توسط برنامه Group Play

دارای درگاه ارتباطی مادون قرمز(Ir)همراه با نرم افزار WatchOn

کنترل صوتی حتی در حالت آفلاین

سنسور تشخیص نگاه (Smart Stay)

امکان اجرا و نمایش همزمان برنامه ها با هم (Multi Window)

دسته بعدی که به تبلتهای 7 اینچی نسل دو معروف هستند شامل دو مدل زیر هستند:


گلکسی تب 2

دسته دوم Galaxy Tab 2 7.0

1-      GT-P3100 : سیمکارت خور و با پشتیبانی از 3G

2-      GT-P3110 : بدون شیار سیم کارت و اتصال اینترنتی آن از طریق شبکه وای فای امکان پذیر است.

این مدل تنها 344 گرم وزن دارد که آن را به یکی از سبکترین تبلت های موجود در بازار تبدیل کرده است. به همین دلیل نگه داشتن آن حتی با یک دست بسیار راحت و لذت بخش است. و در جیب شما به راحتی جای می گیرد. کاور پشتی این تبلت از جنس پلاستیک تیتانیومی ساخته شده است که کیفیت بسیار خوبی داشته و به دلیل اینکه اثر انگشت را جذب نمی کند، همیشه ظاهر تمیز خود را حفظ می کند.

در بالای تبلت تنها جک هدفون 3.5 میلیمتری قرار دارد. در پایین آن نیز درگاه اتصال و شارژ تبلت به علاوه دو بلندگوی استریوی آن قرار دارند و در نهایت در پشت تبلت دوربین 3.2 مگاپیکسلی آن قرار دارد که متاسفانه به فلاش مجهز نیست.

7 اینچ سایز خوبی برای تبلت های سیم کارت خور به شمار می رود زیرا بسیار خوش دست و سبک هستند و می توانند به جای گوشی موبایل هم استفاده شوند.

پردازنده ی آن TI OMAP 4430 با حافظه داخلی های مختلف 8،16 و 32 گیگابایت و رم داخلی 1 گیگابایت به عنوان هسته مرکزی پردازشی در این تبلت فعالیت دارند.

صفحه نمایش آن از نوع TFT LCD  با قابلیت های کنترل لمسی و مجهز به حسگر شتاب‌سنج برای چرخش خودکار رابط کاربری و همچنین ضد خش از نوع Corning Gorilla Glass می باشد.

دوربین 3.15 مگاپیکسل آن خود را با وب کم VGA همراه ساخته است. این دوربین می تواند لبخند را به صورت خودکار ردیابی کند، فوکوس ثابت و ثبت موقعیت مکانی و زمانی هم داد. فیلم برداری رابا کیفیت 720P انجام می دهد. سیستم عامل آن اندروید 4 است.



تبلت P3100 به دلیل اینکه سیم کارتخور است می تواند جایگزین خوبی برای گوشی موبایل شما باشدو هچنین از 3G هم ساپورت می کند.

باتری 4000 میلی آمپری این تبلت می‌تواند با مصارف روزمره سبک تا سه روز کامل شارژ دهی کند که برای یک تبلت هفت اینچی با پردازنده ای دو هسته ای، میزان بسیار خوبیست.

 

منبع :مدل های مختلف تبلت Galaxy Tab 2

 

 


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ