سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

93/10/7
2:43 ع

 تفاوت های موجود در تبلت گلکسی تب T531 وتبلت T331


 

شرکت سامسونگ هم اکنون یکی از کمپانی های موفق در عرصه تولید تبلت می باشد. یکیاز دلایل پرطرفدار بودن آن داشتن مدل های متنوع و سایز های مختلف است.

دو تبلت T331 وT531 از این دست تبلت ها هستند. این دو تبلت سامسونگ، تبلتهای قدرتمندی هستند که قصد داریم در این مقاله به بررسی و مقایسه بپردازیم.

در ابتدا به بررسی ظاهر این دو تبلت سامسونگ می پردازیم ، که این ظاهر باعث به وجود آمدن تفاوت اصلی آن شده است.

گلکسی تب 4مدل T331، 8 اینچی به ابعاد 210*124 میلیمتر و به ضخامت 7.9 میلیمترمی باشد. این در حالی است که گلکسی تب T531 در سایز 10.1 اینچ و به ابعاد 176.4*243.4  میلیمتر و به همان ضخامت مدل T331 است.

گلکسی تب 4 سامسونگ

هردویآنها دارای بدنه ای پلاستیکی هستند که با این وجود از کیفیت خوبی برخوردارمی باشند. دور تا دور تبلت ها را نواری باریک پوشانده است. برخلاف مدلهای دیگر، سامسونگ در گلکسی تب 4، دوخت‌های ساختگی روی حاشیه های بافت چرم گونهپشت دستگاه را حذف کرده است.

نوع صفحه نمایش آنها TFT با رزولوشن 1280*800 پیکسل است. . روشنایی این صفحه نمایش بسیار خوب است و رنگ‌های نمایش داده شده در آن زنده و طبیعی هستند.

به تبع این اندازه باعث تفاوت در وزن تبلت ها نیز می شود. تبلت گلکسی تب T331، T323 گرم و دیگری 495 گرم دارد.

امااز نظر سخت افزاری مانند تعداد هسته پردازشی و ظرفیت حافظه هر دو یکسان هستند. هردو دارای چهار هسته پردازشی هستند که با سرعت 1.2 گیگاهرتز مشغول فعالیت هستند.

از دیگر شباهت های آنها می توان به ظرفیت حافظه داخلی 16 گیگابایتی و رم 1.5 گیگابایت اشاره کرد. سامسونگ همچون همیشه، امکان افزایش حافظه دستگاه را از طریق شیار کارت microSD فراهم آورده است. هر دو تبلت سامسونگ تا 64 گیگابایت حافظه جانبی را پشتیبانی می کنند.

تبلت  T331 دارای یک بلندگو و تبلت T531، دو بلند گوی استریو دارد.

تبلت تب 4 سامسونگ

سامسونگدر این تبلت ها از دوربین خیلی باکیفیت و با رزولوشن بالا استفاده نکرده است. دوربین آنها 3.15مگاپیکسل است. که می توانند تصویری به ابعاد 1536*2048 پیکسل را تولید کنند. همچنین ابعاد فیلمبرداری آنها  720*1280 پیکسل است. اما بازهم این دوربین برای زمانی که شما به شدت نیازمند عکس برداری و یا فیلم برداری هستید مناسب است و برایتان قابل قبول خواهد بود.

کیفیت وب کم آنها هم، 1.3 مگاپیکسل ارزیابی شده است.

هر دو این تبلت ها تک سیم کارت با قابلیت مکامه هستند که از شبکه 3G نیز پشتیبانی می کنند.

اینمشخصه‌ها برای یک تبلت میان رده، کاملا مناسب به نظر می‌رسند. وبگردی در اینترنت، اجرای اپلیکیشن ها و بازی‌های متداول و تماشای فیلم به بهترین شکلممکن در این تبلت صورت خواهد گرفت. اما انتظار اجرای بدون مکث سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن ها را از این تبلت نداشته باشید. با این حال با قاطعیت می‌توان گفت که تا این لحظه این سری از تبلت های سامسونگ، از قدرتمندترین میان رده های بازار به حساب می‌آیند.

سیستم عامل هر دو اندورید KitKat 4.4.2 وبا رابط کاربری TouchWiz همراه شده است.

درتبلت T331 به دلیل کوچک تر بودن سایز از باتری با ظرفیت کمتر استفاده شده است.یک باتری 4450 میلی آمپر-ساعتی به کاررفته است. و در دیگری باتری 6800 میلی آمپر ساعت به کار رفته است.

تعبیه شده است که می‌تواند در کاربری عادی بین 10 تا 12 ساعت دستگاه شما را سر پا نگاه دارد.این میزان شارژدهی برای یک تبلت میان رده عالی به نظر می‌رسد. به علاوه این که باتری این تبلت قادر است شارژ لازم برای پخش مداوم 141 ساعت موسیقی را تامین کند.

مزایا:

پردازشگر قدرتمند چهار هسته ای
وجود شیار سیمکارت و پشتیبانی از شبکه های پر سرعت 3جی
امکان مکالمه از طریق سیمکارت
وزن مناسب
وجود شیار microSD برای افزایش حافظه

 

معایب:

تراکم پیکسلی نسبتا پایین نمایشگر
دوربین‌های نسبتا ضعیف و عدم وجود فوکوس خودکار و فلش

 

 

منبع

 

 

 



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ